СПІЛЬНИМИ ЗУСИЛЛЯМИ ВИХОВУЄМО ЛЮБОВ ДО ЧИТАННЯ
…Хай вогнище наше горить, не згасає,
Домашнім теплом всі серця зігріває,
Уся мудрість книг об’єднає
родину
У прагненні знань та читання
донині...
Мабуть, кожен
погодиться, що важко переоцінити значення книги і читання у вихованні нашого
майбутнього – дітей.
Читання книг у
сім’ї – одне з важливих джерел формування особистості людини. Особливу роль у
цій справі відіграють батьки. Саме вони власним прикладом і своїм ставленням до
книги повинні розвивати у дитини інтерес до читання, сприяти її духовному
розвитку.
Усі маленькі діти люблять слухати казки, просять
тата чи маму ще і ще раз почитати про улюблених героїв. Потім дитина йде до
школи, вчиться читати самостійно, але це не означає, що можна звільнити себе
від необхідності читати вголос. Адже що може бути приємнішим за милі звуки
маминого голосу, який оживляє сторінки улюбленої книжки!Поради батькам щодо читання дітей
- · Починаючи від народження дитини - постійно купуйте книги.
- · Створіть вдома власну бібліотеку.
- · Поповнюйте періодично домашню бібліотеку літературою, відповідно до віку вашої дитини.
·
Прищепляйте
дитині любов до книги.
·
Виховуйте
бережливе ставлення до книги.
·
Контролюйте
читання дитини.
·
Вчіть переказувати
прочитаний твір.
·
Вчіть дитину
вибирати книгу за її уподобаннями.
·
Виховуйте
бібліотечну культуру дитини.
З чого почати?
Насамперед потрібно ознайомитися зі
змістом багатьох дитячих книжок. Це допоможе краще зрозуміти дитячий світ,
порівняти дитину з ровесниками, іноді
навіть знайти якийсь педагогічний прийом.
Книжки пояснюють дітям світ,
розвивають їхнє мислення, пам’ять, усне мовлення. Завдання полягає в тому, щоб
дитина правильно налаштувалася на роботу з книгою, зрозуміла, для чого потрібна книга, яка користь від неї.
Дитяча література має перед собою мету
— виховувати учнів книгою. Уже змалечку треба готувати дитину до майбутньої
професії, виявляти зацікавленість дитини тією чи іншою професією і розвивати це
захоплення.
Виховуючи у дитині читача, треба
дбати, щоб змалку в неї створювався читацький досвід. А для цього школяреві
треба ознайомитися різноманітною літературою: читати казки, пригодницькі,
науково-фантастичні твори, вірші, оповідання, байки, фольклор. Добираючи книжки
дітям, треба добре знати дитячу літературу, її виховні можливості, щоб дитина
читала їх у тому віці, коли книжкові образи дійсно впливають на формування
дитячого характеру.
Як обговорити з дітьми про прочитане
1.Виясніть перед
читанням чи під час читання значення незрозумілих слів.
2.Запитайте, чи
сподобалося дитині прочитане.
Чим? Що нового вона дізналася?
3.Попросіть
дитину розповісти про головного героя, головні події.
4.Які слова й
вирази запам’яталися?
5.Чого навчила
книга?
6.Запропонуйте
дитині намалювати малюнок до епізоду, який сподобався, вивчити уривок, якщо це
вірш.
Немає коментарів:
Дописати коментар